sábado, 11 de abril de 2020

CARMINA FERRERES: Vent, mans, art.












ÉS ALLÀ



Admirades,
meravelloses,
reconegudes, mans de mestre.

D’altres mans, potser cremades,
d’altres ulls,
d’altres consciències,
lluny de tu,
de ben segur,
ara resten en l’oblit.
Art al teu servei

Sento vibrar el meu ésser.
Sento les òrbites dels meus ulls sortir de mi...
I amb tu,
ressegueixen amb delit,
allò que el teu art
va engendrar.

Les teves mans,
els meus ulls,
tot el meu jo:
unió intemporal,
perduda en l’espai.
Ànimes desconegudes...
Comunió de bellesa.

Font d’art incessant
que has brollat
per assedegar,
potser,
ínfims éssers
llunyans en el temps,
propers en l’esperit.

Palpo l’obra conclusa,
ofrena a la natura
que amb humilitat
espera...
Que esperarà eternament.
Ella rep l’aigua com gotes de color.
Matèria mutant,
art fet dia rere dia,
perquè aquesta va ser la teva voluntat.

I ara,
mentre esguardem el teu legat,
som xuclats vers l’infinit
amb tu.
  
No puc,
no et puc deturar deliri pretensiós.
Incontrolables ànsies de plasmar:
allò,
allò que veig,
allò que sento,
allò, que tu,
llunyà home de l’art,
has ofrenat a l’univers.
A mi!

Mentre la presència m’esborrona,
observo l’absència,
brutal absència:
pols de pedra,
ferralla,
que altruistament han donat
el valor del no ser.

Escodrinyadors,
els meus ulls ressegueixen
el precís límit,
entre la presència i l’absència.
Potser...
bellesa del que ja no hi és.

Espais lliurats al vent.
Vials de llum
que com llanternes,
vetlleu el pas del temps.

Em costa tant no saber...
T’he trobat, més no et cercava.
Gaudeixo i sofreixo a l’hora,
amb la lassitud de la ignorància.
Realitat feta meva
que esbessa quelcom dins meu.

                                                     Guaitant CHILLIDA.    
                                                                                                       Carmina Ferreres.

1 comentario:

  1. Arte, poesía, música es el conjunto, que hoy nos trasladas a este espacio que solo faltaba esta joya para ser auténtico. Eduardo Chillida, si pudiera leer desde arriba este delicioso poema, podría llegar a descubrir qué puede despertar su obra para un poeta. También estaría orgulloso Pablo Picaso, Salvador Allende y Pablo Neruda, viendo, que una obra dedicada a ellos, ha inspirado tan bellas palabras.
    Carmina: poesía, arte y música más armonía, es lo que yo veo en esas palabras que tu dedicas al trabajo, de un maestro bien reconocido. Tienen música realmente tus palabras.
    Gracias Carmina,por compartir con nosotros un poema que está bordado por la luz y el viento.

    ResponderEliminar

Félix Maraña

  (Aunque ahora dan a luz, entonces las madres parían. Entonces, por 1953, las madres sólo tenían obligaciones y carecían de los derechos fu...