sábado, 20 de julio de 2024

DARRER ENCONTRE AMB LA DAMA DE L’ALBA, de Josep Boltaina. Revista poètica 2.18



(A la manera dels haikús)


QUAN, COM, ON?

 

Des que vaig néixer

sé que em vindràs a veure.

Tens les de guanyar.

 

Intento creure

que quan diguis: segueix-me

em trobaràs llest.

 

Saps perfectament

que no podré lliurar-me

de tornar amb tu.

 

Tornar al no-res

del que un dia en vaig sortir

no sé ben bé com.

 

Potser em permetràs

acomiadar-me de tots

amb serenor i pau

 

O tal volta no.

Vindràs sobtadament.

Implacable i cruel.

 

No puc escollir...

Només anticipant-me

al teu caprici.

 

Vindràs a l’alba

quan el dia comença?

Foscor en la llum?

 

Vindràs a migdia

quan el temps sembla aturat

suspès en la llum?

 

Potser et trobaré

com vianant perdut

en mig de la nit.

 

Vindràs per la nit,

fent etern el meu somni,

sense previ avís?

 

Serà pel carrer

fent-me trontollar i caure?

Tu escolliràs on.

 

Què diran de mi?

Quàntes expressions fetes

amagant la por?

 

Estic disposat

però no facis patir

la dona que em vol

 

Ella patirà.

No poder-li estalviar,

em fa mal al cor.

 

Quan vinguis per mi

fes com amb el Petit Princep:

mossega i adeu!

 

Quan jo m’acabi.

Quan el teu forat negre

em cridi voraç

 

Deixaré enrere

el que la vida em dona

de bo i de dolent.

 

Acabar per fi

la presència en aquest mon

absurd i pervers.

 

Quan vinguis per mi,

evita’m la desfeta.

Colpeja ràpid!

 

 Josep Boltaina Foz - 2023

1 comentario:

  1. Evitam la desfeta despres de un vida de haikus, ben mesurats abans de que arribi la libertad de la mort?. He entes be?

    ResponderEliminar

Dos poemas de Ángel García López

                      Tierra de nadie               Con este abrazo, herido de metralla,                                 ...